Izabell Optika sötét logó

Tartalomjegyzék

Adatkezelési tájékoztató

hatályos: 2018.01.01 napjától

Bevezető

Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönjük, hogy a Occhi Flame Kft. Székhelye: 2040. Budaörs, Deák Ferenc utca 40. szolgáltatásait választotta és betért üzletünkbe! A Occhi Flame Kft. mint adatkezelő az általa végzett szemvizsgálat szolgáltatást, gyógyászati segédeszköz (szemüveglencse, szemüvegkeret, kontaktlencse, kontaktlencse-tartozék) és egyéb termékértékesítést és kapcsolódó egyéb szolgáltatásait (pl. törzsvásárlói program, hírlevélre feliratkozás) érintő, általa folytatott adatkezelések vonatkozásában a jelen összefoglaló útján ad tájékoztatást. Személyes adatait kizárólag az adatkezelés céljának megfelelően, az ahhoz szükséges mértékben, módon és ideig, a jogszabályi előírásokkal – különös tekintettel a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló EURÓPAI PARLAMENT ÉS TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (a továbbiakban: GDPR), valamint az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény (a továbbiakban: Eüak.) rendelkezéseivel - összhangban kezeljük. Az adatok biztonsága érdekében a szükséges adatbiztonsági, technikai és szervezési intézkedések magas színvonalát biztosítjuk.

Szolgáltatásainak igénybevételével Ön elfogadja a jelen Tájékoztatóban foglalt valamennyi feltételt, ezért kérjük, hogy azok igénybevétele előtt figyelmesen olvassa végig a jelen Tájékoztatót.

Kérjük, hogy amennyiben a jelen tájékoztatóban foglaltakkal vagy a már megadott személyes adatai kezelésével kapcsolatban további kérdése lenne, forduljon hozzánk mindenkor bizalommal az alábbi elérhetőségeink valamelyikén.

I. Adatkezelő

Az Ön által megadott személyes adatok kezelője:

Adatkezelő neve: Occhi Flame Kft.
székhelye: 2040 Budaörs, Deák Ferenc utca 40.
fióktelepe: 1136 Budapest, Hegedűs Gyula utca 24. Fsz. Ü-5. ajtó
cégjegyzékszáma: 13-09-216829
nyilvántartást vezető cégbíróság: Budapest fővárosi XIII. kerületi polgármesteri hivatala igazgatási osztály
adószám: 27519556-2-13
postai levelezési cím: 1136. Hegedűs Gyula utca 24. Fsz. ü-5
e-mail cím: izabelloptika@gmail.com
telefonszám: +36 20 415 9896
Adatkezelési tájékoztató elektronikus elérhetősége: Nincs

Adatvédelmi tisztviselőnk elérhetőségei a következők:

Név: Vargáné Zámbori Erika
postai levelezési cím: 1136. Hegedűs Gyula utca 24. Fsz. ü-5
e-mail cím: erikacosmetic@gmail.com
telefonszám: +36 20 415 9896

II. Adatkezeléseink

1. Szemvizsgálat elvégzése

1.1 Kezelt személyes adatok köre

Szemvizsgálat elvégzéséhez az alábbi személyes és különleges adatnak minősülő személyes adatait rögzítjük és kezeljük:

  • személyazonosító adatok (személyes adatok):
    - családi és utónév
    - születési idő
    - lakcím
    - telefonszám
  • egyészségügyi adatok (különleges adatok):
    - szemvizsgálati anamnézis
    - szám általános állapota
    - szemészeti és látszerészi diagnosztikai mérőműszerek mérési eredményei (autokeratorefraktométer, tonométer, dioptriamérő, pupillatávolsámérő)
    - szubjektív korrekciós értékek
    - szemüveg és kontaktlencse receptek

A fentieken kívül a szemvizsgálathoz kapcsolódóan az alábbi adatok kezelésére kerülhet sor:

  • számlázási adatok (számla igénylése esetén)

Amennyiben valamely, a vizsgálat elvégzéséhez szükséges adatot nem ad meg részünkre, úgy a vizsgálatot nem áll módunkban elvégezni.

1.2 Adatkezelés célja

Az adatkezelés célja a szemvizsgálat szakszerű elvégzése, az ehhez kapcsolódó szakértői tevékenységünk elősegítése és egészségi állapotának nyomon követése.

A szemvizsgálat elvégzésének és ehhez kapcsolódóan az adatai kezelésének továbbá célja a szembetegségek kialakulásának megelőzése, korai felismerése, megállapítása, gyógyítása, a megbetegedés következtében kialakult állapotromlás szinten tartása vagy javítása céljából az Ön kezelése, vizsgálati anyagainak feldolgozása, a szükséges gyógyászati segédeszközök kiszolgálása.

A szemvizsgálat alapján kiállított számlá(k)hoz kapcsolódó adatok kezelésének célja a jogszabályban meghatározott számviteli kötelezettségeink teljesítése.

1.3 Adatkezelés jogalapja

Az Eüak. 12. §-ában foglaltak szerint amennyiben Ön önként fordul hozzánk, személyazonosító és egészségügyi adatainak kezelésére szolgáló hozzájárulását – amennyiben másként nem nyilatkozik – megadottnak kell tekinteni.

A fentieken kívül az Önről felvett személyazonosító és egészségügyi adatok tekintetében jogszabályi kötelezettségünk áll fenn az adatok nyilvántartására az Eüak. 28. §-a alapján.

Továbbá jogszabályi kötelezettségünk áll fenn a számlán szereplő adatok tekintetében az adatok kezelésére a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Számviteli tv.) 169. §-a alapján.

1.4 Adatkezelés időtartama

A személyazonosító és egészségügyi adatait tartalmazó egészségügyi dokumentációt az adatfelvételtől számított 30 évig őrizzük az Eüak. 30. § (1) bekezdésében írt kötelezettségünk alapján.

A fenti időtartam elteltét követően kizárólag akkor őrizhetjük meg az adatokat, ha gyógykezelés vagy tudományos kutatás érdekében indokolt. Ha a további megőrzés nem indokolt az adatokat töröljük.

A ránk vonatkozó bizonylat megőrzési kötelezettség teljesítése érdekében a Számviteli tv. 169. § (2) bekezdése alapján a szemvizsgálathoz kapcsolódóan kiállított bizonylatokat és így az azokban foglalt adatokat 8 évig őrizzük.

2. Megrendelés felvétele és teljesítése

2.1 Kezelt személyes adatok köre

Megrendelés felvételéhez és teljesítéséhez az alábbi személyes és különleges adatnak minősülő személyes adatait rögzítjük és kezeljük:

  • személyazonosító adatok (személyes adatok):
    - családi és utónév
    - születési idő
    - lakcím
    - telefonszám vagy email cím
  • egyészségügyi adatok (különleges adatok):
    - korrekció mértéke
    - szemüvegrendelés esetén centrálási adatok (pupillatávolság, illesztési magasság)

A fentieken kívül a megrendelésekhez kapcsolódóan az alábbi adatok kezelésére kerül sor:

  • számlázási adatok

Amennyiben valamely, a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatot nem ad meg részünkre, úgy a megrendelést nem áll módunkban felvenni.

2.2 Adatkezelés célja

Az adatkezelés célja az Ön számára szükséges szemüveglencse, szemüvegkeret, kontaktlencse, kontaktlencse- tartozék kiszolgálása érdekében a megrendelés rögzítése, annak későbbi azonosítása, így a szerződés létrehozatala, nyilvántartása és későbbi teljesítése, a szerződés létrehozatala és teljesítése során az Önnel való kapcsolattartás.

A megrendelés alapján kiállított számlá(k)hoz kapcsolódó adatok kezelésének célja a jogszabályban meghatározott számviteli kötelezettségeink teljesítése.

A szerződés teljesítése keretében az adatkezelés céljai kiterjednek az esetleges szavatossági és jótállási igények rendezésére is.

2.3 Adatkezelés jogalapja

Az adatkezelés jogalapja az Ön önkéntes, kifejezett hozzájárulása (GDPR 9. cikk (2) bek. a) pont).

Az Eüak. 12. §-ában foglaltak szerint amennyiben Ön önként fordul hozzánk, személyazonosító és egészségügyi adatainak kezelésére szolgáló hozzájárulását – amennyiben másként nem nyilatkozik – megadottnak kell tekinteni.

A fentieken kívül az Önről felvett személyazonosító és egészségügyi adatok tekintetében jogszabályi kötelezettségünk áll fenn az adatok nyilvántartására az Eüak. 28. §-a alapján.

Továbbá jogszabályi kötelezettségünk áll fenn egyes személyes adatok tekintetében az adatok kezelésére:
- a számlázási adatok tekintetében a Számviteli tv. 169. §-a alapján;
- fogyasztói szerződés esetén a szavatossági és jótállási igények rendezése tekintetében a 19/2014 NGM rendelet alapján.

2.4 Adatkezelés időtartama

A megrendelés felvétele és teljesítése során rögzített személyazonosító és egészségügyi adatokat az adatfelvételtől számított 30 évig őrizzük az Eüak. 30. § (1) bekezdésében írt kötelezettségünk alapján.

A fenti időtartam elteltét követően kizárólag akkor őrizhetjük meg az adatokat, ha gyógykezelés vagy tudományos kutatás érdekében indokolt. Ha a további megőrzés nem indokolt az adatokat töröljük.

A papíralapú vényeket, illetve elektronikus vény kiváltásakor a nyomtatott kiadási igazolást 5 évig őrizzük meg. Olyan gyógyászati segédeszköz esetén, amelynek kihordási ideje 5 évnél hosszabb, a papíralapú vény, valamint a kiadási igazolás megőrzési ideje a kihordási idővel azonos.

A ránk vonatkozó bizonylat megőrzési kötelezettség teljesítése érdekében a Számviteli tv. 169. § (2) bekezdése alapján a megrendeléshez kapcsolódóan kiállított bizonylatokat és így az azokban foglalt adatokat 8 évig őrizzük.Fogyasztói szerződés esetén a bejelentett szavatossági és jótállási igényekről felvett jegyzőkönyvet a 19/2014 NGM rendelet 4. § (6) bekezdése alapján annak felvételétől számított 3 évig őrizzük meg.

3. Fogyasztói panaszok kezelése

3.1 Kezelt személyes adatok köre

A kezelt adatok köre:

  • családi és utónév
  • lakcím

Amennyiben valamely, panaszkezeléshez szükséges adatot nem ad meg részünkre, úgy panaszát a rendelkezésre álló adatok alapján bíráljuk el, kivéve, ha a hiányzó adatok alapján a panasz elbírálása nem lehetséges.

3.2 Adatkezelés célja

Az adatkezelés célja a fogyasztónak minősülő (azaz magánszemély) vásárlóink panaszainak rögzítése, kezelése, dokumentálása, az ehhez szükséges kapcsolattartás.

3.3 Adatkezelés jogalapja

Az adatkezelés jogalapja az Ön önkéntes, jelen tájékoztatáson alapuló hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont), illetve a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.) 17/A. § (7) bekezdése.

3.4 Adatkezelés időtartama

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Fgytv. 17/A. § (7) bekezdéséből eredő kötelezettségünk alapján 5 évig megőrizzük.

A panaszok kezelése során esetlegesen felhasznált, de ezekben a dokumentumokban feltüntetésre nem kerülő adatokat kizárólag a panaszok kezeléséhez szükséges ideig kezeljük.

4. Fogyasztói panaszok kezelése

4.1 Kezelt személyes adatok köre

A törzsvásárlói programba történő regisztrációhoz során kötelezően megadandó adatok:

  • Név
  • Termék
  • Egyéni optometriai paraméterek

A törzsvásárlói programba történő regisztrációhoz során opcionálisan megadandó adatok: nincs.

Amennyiben valamely, a törzsvásárlói programba történő regisztrációhoz kötelezően megadandó adatot nem ad meg részünkre, úgy regisztrációját nem áll módunkban elfogadni.

4.2 Adatkezelés célja

A regisztráció során megadott személyes adatait a törzsvásárlói programunkba történő regisztráció létrehozása, regisztrációjának nyilvántartása és a törzsvásárlói programból fakadó előnyök, kedvezmények nyújtása, az arra való jogosultság ellenőrzése céljából kezeljük.

4.3 Adatkezelés jogalapja

Az adatkezelés jogalapja az Ön önkéntes, jelen tájékoztatáson alapuló hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont).

Ön a hozzájárulását a törzsvásárlói programba történő regisztrációs űrlapon adhatja meg.

4.4 Adatkezelés időtartama

Személyes adatait töröljük adatbázisunkból, ha
- Ön ezt kéri vagy
- az adatkezelési hozzájárulását visszavonja vagy
- törzsvásárlói programunkat megszüntetjük.

5. Hírlevél küldése és profilozás

5.1 Kezelt személyes adatok köre

Kezelt adatok köre:

  • név
  • e-mail címe
  • postai cím
  • életkor
  • foglalkozás
  • szemüveget visel
  • kontaktlencsét visel
  • szemek állapotát, egészségét befolyásoló egyéb körülmény
  • látásjavító eszközök alkalmasságát/felhasználhatós ágát befolyásoló egyéb körülmény

5.2 Adatkezelés célja

Az adatkezelés célja, hogy Önnek e-mailen, valamint postai úton termékeinkről, szolgáltatásainkról időről időre olyan reklámanyagokat, tájékoztatókat és hírlevelet küldjünk (közvetlen üzletszerzés), amelyek Önt érdekelhetik. Ennek érdekében a meghatározott adatait Önre vonatkozóan profilépítés céljából felhasználjuk, amely alapján fel tudjuk mérni, hogy Önt milyen termékeink, szolgáltatásaink érdekelhetik.

5.3 Adatkezelés jogalapja

Az Ön önkéntes, jelen tájékoztatáson alapuló kifejezett, írásbeli hozzájárulása (GDPR 9. cikk (2) bek. a) pont).

Ön a hozzájárulását a hirlevélre történő feliratkozással adhatja meg.

5.4 Adatkezelés időtartama

A hírlevél feliratkozással kapcsolatosan kezelt személyes adatait töröljük adatbázisunkból, ha
- Ön ezt kéri vagy
- az adatkezelési hozzájárulását visszavonja vagy
- a közvetlen üzletszerzési célú adatkezelés (ideértve a profilalkotást is) ellen tiltakozik vagy
- a hírlevélről leiratkozik.

Hírlevelünkről az alábbiak szerint iratkozhat le:
- a hírlevelek láblécében elhelyezett „Leiratkozás” hivatkozásra kattintva;
- az izabelloptika@gmail címre küldött e- mailes nyilatkozat útján;
- postai úton az 1136. Hegedűs Gyula utca 24. Fsz. ü-5 címre küldött levélben.

6. Belső anonim statisztikák készítése

6.1 Kezelt személyes adatok köre

Személyes adatai közül statisztikai célokra is felhasználásra kerülnek azonosításra alkalmatlan módon a következő adatok:

  • Név
  • Kor
  • Vásárolt termék

6.2 Adatkezelés célja

A megjelölt adatokat belső felhasználású anonim statisztikák készítése céljából használjuk fel.

III. Kik ismerhetik meg a személyes adatokat?

Az Ön által megadott személyes adatokat a bizalmasan kezeljük, azt jelen tájékoztatóban nem szereplő harmadik személy részére kizárólag az Ön előzetes hozzájárulásával adjuk ki, illetve továbbítjuk.

A személyes adatokat az adatkezelési cél megvalósításában eljáró munkatársaink, valamint adatfeldolgozóink és ezek munkatársai jogosultak megismerni. E személyek az általuk megismert személyes adatokat szintén bizalmasan kötelesek kezelni.

A személyes adatokat a II. pontban írt adatkezelések során az alábbi munkatársaink ismerhetik meg:

1. Kik férhetnek hozzá a személyes adatokhoz szervezetünkön belül?

  • Szemvizsgálat elvégzése: optomerista, szemorvos
  • Szemvizsgálati eredmények megtekintése: eladó, optometristra, boltvezető
  • Megrendelés felvétele és teljesítése: eladó, optometristra, boltvezető
  • Fogyasztói panaszok kezelése: eladó, optometristra, boltvezető
  • Törzsvásárlói program: eladó, optometristra, boltvezető
  • Hírlevél küldés és profilozás: eladó, optometristra, boltvezető
  • Belső anonim statisztikák kezelése: cégveztő

A megadott személyes adatokat bíróság, ügyészség, egyéb hatóság részére jogszabályban foglalt kötelezettségeink teljesítése keretében adjuk ki az ott előírt terjedelemben és módon.

Az Önnek szemben fennálló valamely jogi igényünk érvényesítése esetén a megadott személyes adatokat az igényérvényesítéshez szükséges mértékben megismerhetik továbbá mindenkori jogi együttműködő partnereink, valamint követeléskezelő partnereink.

III/A. Adatfeldolgozók

A fenti adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzésére az alábbi táblázatban felsorolt adatfeldolgozókat vess zük igénybe. Az adatfeldolgozók az adatkezelési műveletek végrehajtása során a jogszabályok és az utasításaink szerint járnak el. Az adatfeldolgozó a tudomására jutott személyes adatokat kizárólag az adatkezelő utasításai szerint kezelheti, saját céljára az adatokon adatkezelést nem végezhet, továbbá a személyes adatokat az adatkezelő rendelkezései szerint köteles tárolni és megőrizni.

Fenntartjuk a jogot, hogy a jövőben további adatfeldolgozót vonjunk be az adatkezelésbe, amelyről a jelen Tájékoztató módosításával tájékoztatjuk pácienseinket.

Az általunk igénybe vett adatfeldolgozók:

  • Marketing, honlapkezelés: EcoVendor Prime Kft.: 2724 Újlengyel, Petőfi Sándor utca 48., elérhetőségek: info@ecovendor.hu,
  • Könyvelő: Ultrakont Kft.: 1135 Budapest, Tahi utca 85. I. em 4. ajtó, elérhetőségek: konyveles@ultrakont.hu, +36 30 184-4640, +36 20 516-6856, panaszkezelés.

  • Clearvis.io nevű on-line praxismenedzsment rendszer üzemeltetője: ClearVis PMS Kft.: 2112 Veresegyház, Etűd utca 10., elérhetőségek: info@clearvis.io, weboldal, +36 30 950 0517.

  • Számlázó szoftver üzemeltetője: KBOSS.hu Kft.: 1031 Budapest, Záhony utca 7., elérhetőségek: info@szamlazz.hu, adatvédelmi tájékoztató.

  • Tárhely szolgáltató: Cloudways Ltd.:Junction Business Centre, 1st Floor, Sqaq Lourdes, St Julian's SWQ 3334 Malta, elérhetőségek: weboldalon keresztül, valamint az adatkezelési szabályzat.

  • Google Inc.: 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA, további elérhetőségek, levelező rendszer, felhőben történő adat és fájl tárolás, online dokumentum kezelés, továbbá a hozzátartozó szolgáltatások: Google Drive, Google Docs, Google Search Console, Google Analytics, Google AdSense, Google AdWords, YouTube, Blogger, Chrome böngésző támogatása – Google adatvédelme és adatvédelmi elvei.

  • Facebook Ireland Ltd.: 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland, a Facebook, Instagram, Messenger és Facebook által kínált egyéb termékek, funkciók támogatása – adatkezelési szabályzat és adatvédelmi tisztviselő elérhetősége.

IV. Adatbiztonság

Kötelezettséget vállalunk arra, hogy a szükséges adatbiztonsági intézkedéseket megtesszük. Ennek keretében elfogadjuk és kialakítjuk, rendszeresen felülvizsgáljuk mindazokat a technikai és szervezési intézkedéseket, eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy az általunk kezelt személyes adatok biztonsága biztosított legyen, és megteszünk minden tőlünk telhetőt, hogy megakadályozzuk az adatok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását vagy megváltoztatását, gondoskodunk arról, hogy a kezelt személyes adatokhoz illetéktelen személy ne férhessen hozzá, azokat ne hozhassa nyilvánosságra, ne továbbíthassa, valamint ne módosíthassa, törölhesse. Felhívjuk mindazok figyelmét, akiknek a személyes adatokat továbbítjuk, hogy tegyenek eleget az adatbiztonság követelményének, valamint ezt az adatkezelési tevékenységben részt vevő munkavállalóink részére is előírjuk.

A fentiek keretében az információtechnológiai megoldásokat úgy alakítjuk ki, illetve választjuk meg, hogy biztosítsuk az adatokhoz való hozzáféréssel rendelkezők kizárólagos hozzáférését, és azt, hogy az adatok megőrizzék a hitelességüket és változatlanságukat. Ennek keretében többek között jelszóvédelemmel ellátott hozzáférési rendszereket, tevékenység naplózást, rendszeres biztonsági mentést hajtunk végre, illetve alkalmazunk.

Mindenkor figyelemmel kísérjük a technika fejlődését, az elérhető műszaki, technológiai, szervezési megoldásokat és az adatkezelései által indokolt védelmi szintnek megfelelő megoldásokat alkalmazzuk.

V. Adatvédelmi incidensek kezelése

Adatvédelmi incidensnek minősül minden olyan esemény, amely az általunk kezelt, továbbított, tárolt vagy feldolgozott személyes adatokkal kapcsolatban a személyes adat jogellenes kezelését vagy feldolgozását, így különösen jogosulatlan vagy véletlen hozzáférését, megváltoztatás át, közlését, törlését, elvesztését vagy megsemmisítését, valamint véletlen megsemmisülését és sérülését eredményezi.

Indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomásunkra jutott, bejelentjük a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (a továbbiakban: NAIH) részére az adatvédelmi incidenst, kivéve, ha bizonyítani tudjuk, hogy az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés 72 órán belül nem tehető meg, abban megjelöljük a késedelem okát. A NAIH részére történő bejelentés legalább a következő információkat tartalmazza:

  • az adatvédelmi incidens jellege, az érintettek és a személyes adatok száma és kategóriája;
  • az adatvédelmi tisztviselő neve, elérhetősége;
  • az adatvédelmi incidensből származó, valószínűsíthető következmények;
  • a megtett vagy tervezett intézkedések az adatvédelmi incidens kezelésére, elhárítására, orvoslására.

Ezen kívül, amennyiben az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, a indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatjuk az érintettetek az adatvédelmi incidens bekövetkezéséről, kivéve, amennyiben az adatvédelmi incidens káros hatásait, kockázatait sikeresen megakadályoztuk. A tájékoztatást a honlapon is közzétesszük. A tájékoztatásnak legalább a jelen pontban meghatározott adatokat kell tartalmaznia.

Az adatvédelmi incidensekről az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az érintettek tájékoztatása céljából nyilvántartást vezetünk. A nyilvántartás az alábbi adatokat tartalmazza:

  • az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos tények:
    - az adatvédelmi incidens jellege;
    - az érintett személyes adatok köre (kategóriái) és száma;
    - az érintettek köre (kategóriái) és száma;
    - az adatvédelmi incidens időpontja;
  • az adatvédelmi incidens körülményei, hatásai;
  • az adatvédelmi incidens elhárítására megtett intézkedések.

A nyilvántartásban szereplő adatokat az adatvédelmi incidens észlelésétől számított 5 évig őrizzük meg.

VI. Az Ön jogai

1. Hozzájárulás visszavonása

Amennyiben az adatkezelést az Ön hozzájárulása alapján végezzük, Ön jogosult e hozzájárulását bármikor, indokolás nélkül visszavonni. A hozzájárulás visszavonását követően személyes adatait nem kezeljük tovább. A hozzájárulás visszavonása az azt megelőző adatkezelés jogszerűségét nem érinti.

2. Hozzáférés joga

Az I. pontban megadott elérhetőségeken Ön bármikor tájékoztatást kérhet arról, hogy folyamatban van-e nálunk a személyes adatainak kezelése, illetve kérheti az alábbiakról történő tájékoztatást: az adatkezelés céljai, jogalapja, az Ön általunk kezelt személyes adatai, azok kategóriái, azon címzettek vagy címzettek kategóriái (ideértve általunk igénybe vett adatfeldolgozókat), akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közöltük vagy közölni fogjuk (az adatok harmadik országba történő továbbítása esetén az adatok megfelelő védelmét biztosító garanciák), az adattovábbítás jogalapja, az adatok tárolásának időtartama, az Ön azon joga, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, a NAIH-hoz címzett panasz benyújtásának joga, az adatok forrása, az esetleges adatvédelmi incidens körülményei, hatásai és az elhárítására megtett intézkedések.

Ön betekinthet az Önre vonatkozó egészségügyi dokumentációba. Az Ön rendelkezésére bocsátjuk a személyes adatai általunk kezelt másolatát. Az első másolat díjmentes, minden további másolatért azonban jogosultak vagyunk ésszerű díjat felszámítani. Ennek összegét Önnel előzetesen közöljük.

3. Helyesbítéshez, kiegészítéshez való jog

Ha Ön észleli, hogy valamely személyes adatát pontatlanul, hibásan, tévesen vagy hiányosan tartjuk nyilván, kérésére (megjelölve a helyes, illetve kiegészítő adatokat) azt helyesbítjük, illetve kiegészítjük.

4. Törléséhez való jog ("az elfeledtetéshez való jog")

Ön jogosult arra, hogy kérje személyes adatainak törlését. Az adatkezeléshez adott hozzájárulása visszavonása egyben az adatok törlésével is együtt jár, ha az adatkezelésnek nincs más jogalapja. Tájékoztatjuk, hogy az adattörlést megtagadhatjuk különösen akkor, ha az adatokra jogszabályi kötelezettségünk teljesítése vagy igényérvényesítés érdekében szükségünk van vagy lehet.

Törlésnek továbbá akkor van helye, ha
a) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat kezeltük;
b) Ön tiltakozott az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre;
c) Ön tiltakozott a közvetlen üzletszerzési célú adatkezelés (ideértve a profilalkotást is) ellen;
d) az adatok kezelése jogellenes;
e) a törlésre európai uniós vagy hazai jogszabály kötelez bennünket.

5. Adatkezelés korlátozásához való jog

Az adatkezelés folyamata során Ön kérheti az adatkezelés korlátozását, ha (i) vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy ellenőrizzük a személyes adatok pontosságát; (ii) az adatkezelés jogellenes, és Ön az adatok törlését ellenzi, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását; (iii) már nincs szükségünk a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, (iv) Ön tiltakozott a jogos érdekünkön alapuló adatkezelése ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy a jogos indokaink elsőbbséget élveznek-e az Ön jogos indokaival szemben.

Korlátozás esetén az adatokat csak tároljuk, azon egyéb műveletet nem végzünk, kivéve, ha a további műveletekhez Ön hozzájárul vagy azokra saját vagy harmadik személy jogainak védelme érdekében vagy közérdekből van szükség.

Az adatkezelés korlátozása esetén annak feloldásáról Önt előzetesen tájékoztatjuk.

6. Adathordozhatósághoz való jog

Ön igényelheti, hogy az Ön által a rendelkezésünkre bocsátott, általunk elektronikusan kezelt személyes adatait közismert és könnyen felhasználható elektronikus formátumban átadjuk az Ön részére vagy az Ön által kijelölt másik személy részére.

7. Tiltakozáshoz való jog

Ha személyes adatainak kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, Ön jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon az Önre vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is. Ha Ön tiltakozik az adatai közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatait a továbbiakban e célból nem kezeljük.

8. Kérelmek előterjesztése, megválaszolása

Kérjük, hogy a fenti jogai érvényesítése esetén megkeresését lehetőség szerint írásban adja le személyesen üzletünkben vagy küldje meg részünkre az izabelloptika@gmail.com e-mail címre vagy postai levélben Occhi Flame Kft. szám alatti címére. A levélben kérjük, hogy a személyazonosításhoz szükséges adatait és levelezési címét is szíveskedjen megadni. Amennyiben az Ön személyazonosságával kapcsolatban kétségünk merül fel vagy a megadott adatok az azonosításhoz nem elégségesek, jogosultak vagyunk Öntől további azonosító adatokat kérni.

Indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül tájékoztatjuk Önt a kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további 2 hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról a késedelem okait megjelölve a kérelem kézhezvételétől számított 1 hónapon belül tájékoztatjuk Önt.

Megalapozott kérelmeket díjmentesen teljesítünk. Ugyanakkor, ha a kérelem nyilvánvalóan megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellegére tekintettel – túlzó, jogosultak vagyunk ésszerű összegű díjat felszámítani vagy akár a kérelem alapján történő intézkedést megtagadni.

Az adatok helyesbítéséről, törléséről, korlátozásáról tájékoztatjuk mindazokat, akikkel az érintett adatokat közöltük, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul vagy aránytalan nagy erőfeszítést igényel. Az Ön kérésére tájékoztatjuk Önt arról, hogy kik, melyek azok a címzettek, akiket az előzőek szerint tájékoztatunk, tájékoztattunk.

VII. Kártérítés, sérelemdíj

Amennyiben személyes adatai jogszerűtlen kezelésével vagy az adatok nem biztonságos kezelésével Önnek vagy másnak kárt okoznánk, akkor azt Ön, illetve a kárt szenvedő személy jogosult velünk szemben érvényesíteni.

Amennyiben pedig e körben az Ön személyiségi jogát sértenénk, Ön jogosult sérelemdíjat érvényesíteni.

Tájékoztatjuk, hogy kártérítés, sérelemdíj fizetési kötelezettség nem terhel bennünket, amennyiben a kárt bizonyíthatóan az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan külső ok idézte elő, illetve, amennyiben a kár az Ön szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származik.

VIII. Igérvényesítés módja

1. Adatkezelő megkeresése

Amennyiben Ön úgy ítéli meg, hogy személyes adatai kezelése során nem járunk el jogszerűen, kérjük, hogy észrevételét, illetve igényét először velünk, mint adatkezelővel az I. pontban feltüntetett elérhetőségink valamelyikén közölje annak érdekében, hogy az észrevételét minél gyorsabban és hatékonyabban feldolgozhassuk, kezelhessük.

2. Az adatvédelmi hatósághoz fordulás, panasz tétele

Jogellenes adatkezelés esetén Ön jogosult a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) is fordulni, és annak eljárását kezdeményezni.

A NAIH elérhetőségei:

honlap: https://www.naih.hu/
cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c postai cím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
elektronikus levelezési cím (e-mail): ugyfelszolgalat@naih.hu

3. Bírósághoz fordulás

Tájékoztatjuk, hogy igényét bíróság előtt is jogosult érvényesíteni. A perre a törvényszékek rendelkeznek hatáskörrel. A pert a mi székhelyünk vagy akár az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindíthatja.

4. Hírlevéllel kapcsolatos panasz

Az elektronikus úton küldött reklámokkal (hírlevél) kapcsolatban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz fordulhat.

 

Budapesz, 2024.10.07

Occhi Flame Kft
Vargáné Zámbori Erika
adatkezelő

Izabell Optika fehér logó
Szakképzett gondoskodás minden korosztálynak. Az igazi családbarát optika.
  • 06-20 415-9896
  • kapcsolat@izabell-optika.hu
  • 1136 Budapest,
    Hegedűs Gyula utca 24.

Nyitvatartás

Hétfő
10:00 - 18:00
Kedd
11:00 - 18:00
Szerda
10:00 - 18:00
Csütörtök
11:00 - 18:00
Péntek
10:00 - 18:00
Hétvége
ZÁRVA

Tippek és trükkök az otthoni szemápoláshoz. Valamint értesítő az új szolgáltatásainkról és időszakos akcióinkról.

@ 2025 Occhi Flame Kft. Minden jog fenntartva.